فروش فلزات آهنی

فلز آهنی، فلزی است که اساساً از آهن تشکیل شده و دارای خواص مغناطیسی است. فلزات آهنی به دلیل سختی، دوام و استحکام کششی معروف هستند. همین ویژگی ها باعث شده فلزات آهنی برای استفاده در بخش صنعتی و معماری برای پروژه هایی مانند آسمان خراش ها، پل ها، پروژه های راه آهن و وسایل نقلیه بسیار عالی کنند. با این حال، فلزات آهنی دارای کربن بسیار بالایی هستند که همین امر احتمال زنگ زدگی آن ها را افزایش می دهد. فلزات آهنی تقریباً در تمام صنایع از جمله در ساخت کانتینرهای حمل و نقل، لوله کشی صنعتی، اتومبیل، خطوط راه آهن، کشتی ها و بسیاری از ابزارهای تجاری و خانگی استفاده می شود.

برخی از فلزات آهنی رایج عبارتند از :

- فولاد

- فولاد کربنی

- فولاد آلیاژی

- چدن

- فرفوژه

 

kian_m1.jpg

 

نمونه های ابتدایی از کاربرد و مصرف آهن :

قدیمی ترین مورد  مصرف آهن درتولید اسلحه و وسایل دیگر در عصر آهن در اروپا در قرن سیزدهم میلادی بوده است؛ پیشرفت های با ارزش در استفاده از آهن در ساختمان، استفاده از یک زنجیر از جنس آهن نرم تحت کشش در گنبد کلیسای سنت پاول (PALE) برای جلوگیری از ریزش دیواره ها به بیرون و استفاده از چدن توس طپاکستون در قسمت های پیش ساخته ساختمان کریستال پالاس (قصره بلورین) در سال 1851 م. می باشند فولاد ماده نسبتا جدیدی است و در مقادیر صنعتی تنها درآمد. اولین ساختمان بلند 10 طبقه با اسکلت فلزی در سال 1858 م. در شیکاگو توسط ویلیام لوبادن جنی ساخته شد.

 

kian_m.jpg

 

پیدایش آهن در سیلک کاشان :

در سال ۱۹۳۷ میلادی رومن گیرشمن باستان شناس فرانسوی در تپه سیلک کاشان مشغول حفاری بود که در مقبره‌ی یک گورستان، به شی عجیبی برخورد کرد، در نگاه نخست این شی شبیه شبیه کف اتو بخاری بود که ۵۸ راه بر روی آن تعبیه شده، با تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیدند که این شی عجیب، تخته بازی مردمان سیلک کاشان در عصر آهن بوده؛ جنس تخته بازی ۵۸ خانه سیلک کاشان از گل پخته و در ابعاد ۲۴ در ۱۱ سانتی‌متر می‌باشد و نمونه‌های دیگری از آن در نقاط دیگر ایران یافت شده؛ مهرههای مخصوص این تخته در حفاری‌ها پیدا نشده و تخته در موزه لوور نگهداری می‌شود.

 

louvre-iran-21.jpg

 

میزان کربن در فلزات آهنی :

مقدار کربن که با آهن آلیاژ شده به خاطر اثر مخصوصش بر ساختار بلوری میکروسکپی تاثیری مشخص بر خواص فیزیکی فلز می گذارد. برخی از اشکال کریستالی کربن و آهن که با نسبت آهن و کربن بستگی دارند، مثل: فریت، پرلیت و سمانتیت در دمای معمولی پایدار هستند؛ اما با افزایش دما، اشکال کریستالی فوق ناپایدار می شوند و در شکل گیری مجدد، کریستال ارسنیت را پدید می آورند؛ این ساختار را می توان با آبدیده کردن سریع فولاد داغ سرخ در دمای معمولی به تاخیر انداخت؛ در حقیقت با این روش از بولریزه شدن دوباره که روندی طبیعی است جلوگیری می کنیم. این اثرات در عملیات مختلف گرمایی که برای بهبود خواص فیزیکی فولاد بر روی آن انجام می شود به خوبی پدیدار می شود.

 

شرکت تولیدی صنعتی کیان آلیـاژ کاشان با هدف تولید فلزات آهنی و غیرآهنی شامل انواع آلیاژهای آلومینیوم و روی، سال 1380 در شهرک صنعتی امیرکبیر شهرستان کاشان تاسیـس گردیـد با بهره مندی از کادری متخصص و مجرب و مهندسین متالورژی دارای سوابق علمی، پژوهشی و دانشگاهی جهت در اختیـار قرار دادن تجربیـات و دانش خود به صنعتگران و تولید کننـدگان عزیـز کشورمان برآمد تا گامـی مؤثـر در جهت رسیدن به اهداف خود کفایی و اعتلای اقتصاد کشور برداشته و رضایت خاطر مشتریان محترم را فـراهم نماید. شما می توانید از طریق شماره تماس های موجود در قسمت ارتباط با ما در خصوص سفارشات خود از ما مشاوره رایگان دریافت کنید .

 

پشتیبانی و مشاوره رایگان را با ما تجربه کنید - شماره تماس ما  03155503228
لطفا رای خود را به این مطلب ثبت کنید
لطفا نظر خود را درباره این محصول بنویسید
نظرات دیگران